top of page

Donošenje salavata na Pejgambera a.s. i njegov časni ehlul-bejt!


DZUMA MUBAREK OLSUN. 56 ajet iz sure Ahzab, u kome Uzvišeni Allah kaže: ''Zaista Allah i meleki Njegovi donose salavate na Vjerovjesnika (blagosiljaju ga). O vjernici, blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrave (selame)!'' Sehl ibn Abdullah et-Tusteri, poznati sufijski učenjak je rekao: “Donošenje salavata na Pejgambera, s.a.v.s., je od najboljih ibadeta zato što to djelo prvenstveno Uzvišeni Allah čini, zatim Njegovi meleki pa je onda naredio i vjernicima da to rade. S drugim vidovima ibadeta nije takav slučaj.” (El-Džami‘ li ahkami-l-Kur’an, od Kurtubija, 14/225.) S obzirom da je petak najodabraniji dan, onda je i donošenje salavata na Pejgambera, s.a.v.s., u tom danu posebno naglašeno i ashabi su to smatrali poželjnim činom. Ebu Umame, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Mnogo donosite salavat na mene petkom, jer salavat koji sljedbenici mog ummeta donose na mene biva mi predočen svakog petka, pa ko bude više donosio salavata na mene, taj će mi biti bliže na Sudnjem danu.” Evs ibn Evs, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: “Najbolji vaš dan je petak, u njemu je Allah, dž.š., stvorio Adema, a.s., u njemu je Adem, a.s., umro, u petak će se puhnuti u rog i bit će jaki krik (Kijametski dan), pa mnogo petkom donosite salavat na mene jer vaš salavat meni biva predočen. Ashabi upitaše: ‘Poslaniče, kako se naš salavat tebi predočava a tvoje tijelo je već istruhlo?’ On reče: ‘Zaista je Allah, dž.š., zabranio zemlji da jede tijela Allahovih pejgambera.’” (Hadis je zabilježio Bejheki u Šuabu i Hajati-l-enbija’) Ebu Derda’, r.a., pripovijeda od Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: “Mnogo donosite salavat na mene petkom jer je to dan u kojem su prisutni meleki. Kad god neko donese salavat na mene, on mi se izlaže sve dok on to ne završi. Ebu Zerr je tada upitao: ‘Pa kako se to dešava nakon tvoje smrti? Poslanik, s.a.v.s., odgovori: ‘Zaista je Allah zabranio zemlji da jede tijela Allahovih pejgambera. Muhammed, s.a.v.s., je živ i opskrbljen.’” (Hadis su zabilježili Ibn Madždže i Taberani) Ebu Mesud el-Ensari, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: “Mnogo donosite salavat na mene petkom, jer svaki salavat donesen na mene petkom bit će mi predočen.” Poslanik, s.a.v.s., u jednom hadisu kaže: “Mnogo donosite salavat na mene petkom i uoči petka, jer ko to bude radio ja ću mu biti svjedok i zauzimač na Sudnjem danu.” (Hadis je hasen a zabilježio ga je Bejheki) U mnogim mjestima kod nas je uobičajeno da se salavati uče petkom prije džuma-namaza, kao i uoči petka prije jacijskog ezana, s obzirom da je od akšama tog dana već nastupio petak. Hazreti Omer ibn Abdulaziz je napisao: “Širite znanje petkom, jer je zaborav najveća bolest za znanje i donosite mnogo salavat na Poslanika, s.a.v.s., u tom danu.” (Dželau-l-efham, str. 227.) Gospodaru naš, spusti Svoj blagoslov na poslanika i vjerovjesnika Muhammeda i na njegovu časnu porodicu, kao što si spustio na poslanika Ibrahima i njegovu časnu porodicu. Ti si, uistinu, slavljen i hvaljen. Gospodaru naš, potpomozi nas u iskrenoj navici i praksi da svakodnevno donosimo salavate na Tvog pejgambera Muhammed Mustafu, te da slijedimo njegov sunnet dosljedno i da volimo sve njegove ashabe i njegov časni ehlul-bejt! Allahumme salli 'ala nabijjina Muhammedin ve 'ala alihi ve sahbihi edžme'in!

196 views

Recent Posts

See All
bottom of page