top of page

Najučeniji ashabi svjedoče da je Poslanik (a.s.) u namazu dizao ruke samo kod početnog tekbira!

NAJUČENIJI ASHABI, KOJI SU NAJVIŠE PROVELI UZ RESULULLAHA a.s., SVJEDOČE DA JE POSLANIK a.s., U NAMAZU DIZAO RUKE SAMO KOD IFTITAHI (POČETNOG) TEKBIRA!



Prenosi Ebu Jusuf od Husajna da je rekao: „Ušli smo ja i Amr ibn Murre kod Ibrahim En Nehaija pa je Amr rekao: Pričao mi je Alkame od Vaila da je rekao:


„Klanjao sam sa Poslanikom (a.s.) pa sam ga vidio da diže ruke kada bi donio tekbir i kada bi se uspravio sa ruku’a. Pa je Ibrahim r.a. rekao: Možda ga je vidio da diže ruke samo tog dana pa je to zapamtio. Zar ga nije bolje vidio Abdullah ibn Mes’ud r.a. i njegovi drugovi koji su mi pričali da Poslanik a.s. nije dizao ruke osim pri početnom tekbiru?!"


Pogledaj zlatni sened ovog hadisa: Ebu Jusuf- mudžtehid mutlak, Husajn- Hafiz, hudždže u hadisu; Ibrahim en Nehai- Tabi’in, jedan od najučenijih ljudi ovog ummeta, Abdullah ibn Mes’ud- jedan od najučenijih ashaba r.a., čiju učenost hvali sam Poslanik a.s.


Ovaj način (usul) su potvrdili najučeniji ashabi, prije bilo koje zbirke hadisa, jer je naš imami azam, tabiin Ebu Hanife r.a., klanjao pred ashabima i ashabi klanjali pred njim. Klanjao pred najučenijim tabiinima i alimima iz reda ehli bejta, a.s., a i oni pred njim, i niko ga nije ispravio. Sličan slučaj je i sa tabitabiinom imamom Malikom, koji je obavljao namaz kao i mi Hanefije. Znači, #namaz po usulu hanefijske pravne škole je #potvrđen od strane ashaba r.a. i tabiina i to prije bilo koje zbirke ili knjige hadisa ili fikha, a znamo da je tabiin Ebu Hanife, 55 puta obavio hadž, da je 7 godina proveo uz alime ehli bejta (Poslanikove porodice) u Medini, da je imao 7 šejhova iz reda ashaba r.a. i blizu 4000 šejhova iz reda tabiina i tabitabiina. Prema tome, niti jedan usul (metod) do ovaj nije potvrđen od strane i ashaba i tabiina, radijallahu anhum. Praksom potvrđen, i do nas sa velikim emanetom i senedom prenešen.


(Priredio: Ertan Č., dip. isl. nauka)

288 views

Comments


bottom of page