top of page

Izzuddin el-Kassam: Iman i tekvaluk

Updated: Nov 19, 2023



Poznati sufijski muršid, šejh Izzuddin el-Kassam: (1882-1935) smatra se vođom borbe za Palestinu u modernom vijeku. Kada su Francuzi okupirali obalu Sirije, objavio je svojim sljedbenicima da je džihad obavezan. 1920. Kassam je krenuo prema Palestini. Počeo je ohrabrivati ​​ljude na džihad u džamijama i upozoravati ih na cionističku opasnost. Kassam je iza sebe ostavio desetine iskrenih učenika koji će preuzeti vodeću ulogu ummeta u velikoj revoluciji u Palestini (1935.). Poginuo je kao šehid u borbi za Palestinu.


Rekao je:


„Učio sam islamsko vjerovanje (akidu) 20 godina, i isto toliko godina podučavao i širio vjersko znanje. Kada je muezin pozvao u džihad i kada smo krenuli u susret neprijatelju, osjetio sam strah i počeo bježati kada sam čuo zvuk metaka i tenkova.


Osjećao sam duboko žaljenje. Kako ja, učenjak islamskog vjerovanja, bježim pri prvom susretu s neprijateljem, dok se ruši moje uvjerenje i ono što sam podučavao ljude o vjerovanju i ustrajnosti.


Počeo sam klanjati cijelu noć, moleći Allaha za iskrenost i postojanost, tražeći oprost za svoja djela. Nakon toga sam se ponovno suočio s neprijateljima, i oni su počeli bježati ispred mene. Tada sam shvatio da između mene i Allaha stoji iman i tekvaluk, a ne moje knjige, predavanja i šerijatsko znanje."


i


„Ono što je važno, nije da nužno pobijedimo u ovom ratu. Ono što je zaista važno je da damo dobru lekciju ummetu i budućim generacijama i oživimo duh džihada u njima."


(Šejh Izzuddin el-Kassam el-Hanefi el-Kadiri eš-Šazili, r.a., 1882 -1935 g.)



87 views

Recent Posts

See All
bottom of page