top of page

HIKAJA: U Damasku ima jedan čovjek čiji je hadž kabul, a on nije došao na hadž

Abdullah bin Mubarek, r.a., je jedne godine obavio hadž, te je nakon hadža usnio san u kome je vidio meleke kako se spuštaju s nebesa. Meleki su međusobno razgovarali o broju ljudi koji je te godine obavio hadž, pa su ustanovili da je te godine 600 000 ljudi obavilo hadž, međutim ustanovili su i to da nijednog od njih hadž nije kabul.


Abdullah bin Mubarek, r.a., se rastužio zbog toga, te je rekao melekima:


„Sa svih strana svijeta je 600 000 ljudi došlo da obave hadž. Tom prilikom su se susreli sa mnogim teškoćama i pored toga sav njihov trud je uzludan, pa kako to!?”


Melek je na to rekao:


„U Damasku ima jedan zat po imenu Ali b. Muvaffak čiji je hadž kabul, međutim on nije ove godine došao na hadž. Zbog njega je Allah, dž.š., svim hadžijama ukabulio hadž.”


„Kada sam se probudio”, veli Abdullah, „otišao sam u Damask i tražio čovjeka po imenu Ali b. Muvaffak. Kada sam ga našao opisao sam mu san koji sam usnio, te ga pitao šta on to čini i kojim je djelom stekao tu deredžu koju ima kod Allaha. Ali b. Muvaffak mu je kazao da je on obućar i da 30 godina štedi novac kako bi otišao na hadž. Te godine je imao ušteđenih 300 srebrenjaka sa kojima je trebao obaviti hadž, međutim, njegova hanuma je bila noseća i jednoga dana je poželjela da kuša jelo čiji se miris širio iz susjedne kuće. Ali je otišao do te kuće i domaćinu objasnio da je njegova žena noseća i da želi da joj donese tog jela čiji se miris širio iz kuće. Domaćin mu je odgovorio u suzama:


' Moj Ali, ovo jelo tebi i tvojoj hanumi nije halal. Moj djeca već tri dana plaču od gladi, a ja u čitavom Damasku nisam našao ništa čime bi ih nahranio niti sam ikakav posao mnogao naći kako bi nešto zaradio. Nego sam vidio jednu krepanu životinju i od nje sam odrezao dio mesa od kojeg sad pripremam ručak djeci.’


Ali b. Muvaffak mu je donio svojih 300 srebrenjaka zanijetivši da mu ti novci budu upisani kao hadž i rekao mu:


'Evo ti neka se nađe za tebe i tvoju djecu.’ ”


Priredio: Dženan Hasić

359 views

Recent Posts

See All
bottom of page