top of page

Izraelsko-palestinski rat: Saudijska Arabija hapsi vjernike koji se mole za Gazu na svetim mjestima

"Da li je zločin moliti se za potlačene?"


Saudijske vlasti hapse vjernike na svetim mjestima u Saudijskoj Arabiji zbog nošenja palestinske kefije i molitve se za palestinske žrtve izraelskog bombardiranja Gaze!


Islah Abdur-Rahman, iz UK, uhapšen je na hodočašću u Mekki (prenosi/MEE)
Islah Abdur-Rahman, iz UK, uhapšen je na hodočašću u Mekki (prenosi/MEE)

Islaha Abdur-Rahmana su odveli vojnici i kaže da je njegovo iskustvo uvid u to kako je biti ućutkan.


Saudijska Arabija hapsi vjernike koji pokazuju solidarnost za Gazu i mole se za Palestinu na svetim mjestima u Mekki i Medini.


Britanski glumac i voditelj koji je sa svojom porodicom bio na vjerskom hodočašću (umra) u Mekki rekao je da su ga vojnici uhapsili jer je nosio palestinsku kefiju (maramu)!


„Zaustavila su me četiri vojnika jer sam nosio bijelu kefiju oko glave i palestinskim bojama obojen tasbih oko zgloba“, rekao je za Middle East Eye.


“Sproveden sam na udaljenu lokaciju gdje su zatvarali ljude zbog mogućih zločina ili prekršaja. Nakon što sam priveden, došli su i drugi vojnicu koji su me ispitivali i pitali za moju nacionalnost, zašto sam ovdje, odakle sam otputovao, koliko dugo sam ovdje.”


Vojnici su tada zatražili od Abdur-Rahmana da ponovi kako nosi (mota) kefiju, dok su o tome razgovarali i uzeli mu vizu.


“Bilo je evidentno da je problem bio šal”, rekao je. “Razgovarali su na arapskom, ali su stalno govorili 'palestinska kefija' i gledali u šal.

„Na kraju, kada su me pustili, prišao mi je radnik, uzeo moj šal i rekao: 'Ovo nije dobro, Izrael-Palestina nije dobro, i nemojte ga nositi, nije dozvoljeno'."


Abdur-Rahman je potom bio natjeran da potpiše obrazac za oslobađanje i da otiske prstiju, nakon što je predao kefiju.


'Strah se pretvorio u slom srca'


Posljednje mjesto na kojem je Abdur-Rahman očekivao da će se naći bio je pritvorski centar, tokom onoga što je trebalo da bude duhovno vjersko hodočašće. Iskustvo je bilo potpuni šok.


„U početku sam se jako uplašio, jer sam bio u zemlji koja nije moja, u kojoj nemam nikakva prava i mogli su mi sve učiniti a ja ne bih imao ni riječ, pa sam se plašio“, objasnio je.


“Onda se moj strah pretvorio u slomljeno srce... slomljeno srce se pogoršalo kada sam shvatio da je ovo samo djelić onoga kroz šta Palestinci moraju proći.”


Abdur-Rahman je ovo iskustvo opisao kao "uznemirujuće", posebno zato što se dogodilo u mjestu molitvr i tokom nemilosrdnog izraelskog bombardovanja Gaze, u kojem je od 7. oktobra ubijeno preko 11.000 Palestinaca, uključujući više od 4.000 djece.


“Ovo me je natjeralo da shvatim kako se osjećaju Palestinci u Gazi, u njihovoj zemlji, kad ih izraelska vlada zlostavlja samo zato što su Palestinci. Ako ništa drugo, proširilo je moju empatiju još više nego što već jeste”, rekao je.


Abdur-Rahman je odlučio da svoje iskustvo podijeli na Instagramu, rekavši da "nije želio ostaviti pogrešan utisak o Mekki, koja je prelijepo mjesto", već je želio da rasvijetli kako Palestinci "nemaju glas ”.


Otkako je podijelio svoje iskustvo, kaže da je na Internetu primao poruke mržnje od Saudijskih Arapq, koji su opravdavali ono što se dogodilo i ističući da nije dozvoljeno isticanje zastava ili simbola u džamijama.


“Postoji univerzalno muslimansko razumijevanje da ovo nije slučajna zemlja i da je Al-Aksa u Palestini jedno od najsvetijih mjesta u islamu... pa sam mislio da će to biti u redu. Čuo sam priče od ljudi koji su prošli kroz šta sam i ja prošao i upali su u nevolje”, rekao je.


Pritvoren zbog dove (molitve) za Gazu


Abdur-Rahmanova priča je slična drugim svjedočenjima objavljenim na internetu.


U videu objavljenom na društvenim mrežama 10. novembra, Alžirac koji je bio na umri u Saudijskoj Arabiji opisuje kako su ga saudijske vlasti uhapsile "zbog što se saosjećao s Palestincima i molio se za njih".


“Bio sam u pritvoru više od šest sati jer sam molio za našu braću u Palestini”, kaže on na snimku.


“Ne dijelim ovo samo radi toga, želio bih upozoriti ljude, posebno one koji dolaze na sveta mjesta u Mekki i Medini. Nisam govorio o politici ili režimima."

“U Medini sam se molio i iskoristio sam priliku da se molim za djecu i žrtve u Palestini... da li je zločin moliti se za potlačene? Nisam znao da je to zabranjeno na svetim mjestima."


“Nisam čak ni završio svoju dovu (molitvu) prije nego što su vojnici došli i uzeli moj telefon i natjerali me da izbrišem video na kojem sam se molio za ljude u Gazi.”


Rekao je da je bio odveden u različite policijske stanice i da je pokušao objasniti da se samo molio, te da je obrisao snimak čim je od njega zatraženo.


“Imam visok krvni pritisak i dijabetičar sam, ali sam zadržan šest sati. Tretirali su me kao kriminalca i rekli da sam priveden zbog 'suosjećanja i molitve za Palestinu' i uzeli su mi otiske prstiju”, rekao je.


Video završava upozoravajući ljude da budu oprezni kada posjećuju sveta mjesta, te da mu je rečeno da je imao sreće što je pušten, te da je čuo da su drugi držani u zatvoru mnogo duže.


Također je napomenuo da je privedena i Indonežanka, koja je imala palestinsku zastavu na hidžabu.


Istaknuti saudijski šejhovi su izjavili da ljudi ne bi trebali davati eksplicitne komentare ili gestove u vezi sa ratom Izraela protiv Palestinskig naroda.


Dana 10. novembra, šef vjerskih pitanja Saudijske Arabije u Velikoj džamiji, Abdur-Rahman es-Sudais, izjavio je da se ljudi ne bi trebali miješati ili uplitati u ono što se dešava u Gazi.


396 views

Recent Posts

See All
bottom of page