top of page

Djela se vrednuju prema nijjetu (nakani, intenciji…)


Od hazreti Omera r.a. se prenosi da je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem rekao:


"Zaista djela se vrednuju prema nijetu i svakom čovjeku pripada ono što je namjeravao!"


(Hadis prenosi Buhari).


Resulullah, sallellahu alejhi ve sellem, je rekao: - Najviše čega se bojim za vas je mali širk. Prisutni su upitali: - Allahov poslaniče, a šta je to mali širk? – On je rekao: - Rijaluk - pretvaranje/samopromocija. Uzvišeni Allah će reći na Dan kada bude naknađivao svojim robovima za njihova djela: - Idite onima radi kojih ste se pretvarali, glumili i pokazivali i gledajte da li će vam oni dati naknadu za vaša djela.


I rekao je: - Uzvišeni Allah, kada bude Kijametski dan će presuđivati svojim robovima, a svi prisutni će biti na koljenima. Prvi koji će biti prozvani je čovjek koji je znao Kur'an, čovjek koji je poginuo na Allahovom putu i čovjek koji je imao veliko bogatstvo. Uzvišeni Allah će reći onom ko je učio Kur'an: - Zar te nisam podučio ono što sam objavio svom Poslaniku? – On će reći: - Naravno da jesi, Gospodaru. – Allah će pitati: - A šta si ti uradio od onoga što si znao? – On će reći: - Sticao sam znanje i učio Kur'an i dan i noć. – Uzvišeni Allah će reći: - Lažeš! – a i meleki će mu reći: - Lažeš! – Allah će reći: - To si činio jer si želio da se kaže za tebe: - Taj i taj je učenjak, puno zna, učio je Kur'an. To se i govorilo za tebe pa si dobio ono što si tražio. – Onda će biti doveden bogataš, pa će mu Allah reći: - Zar ti nisam dao bogatstvo i učinio da budeš neovisan o bilo kome ili bilo čemu? – On će reći: - Naravno da jesi, Gospodaru. – Allah će ga pitati: - A šta si ti učinio s onim što sam ti dao? – Čovjek će reći: - Održavao sam rodbinske veze i davao sam milostinju. – Allah će reći: - Lažeš! – a i meleki će mu reći: - Lažeš! – Allah će reći: - To si činio jer si želio da se kaže za tebe: - Taj i taj je darežljiv i puno dijeli. To je i rečeno za tebe. – Onda će biti izveden onaj ko je poginuo na Allahovom putu, pa će ga pitati: - Zbog čega si ti poginuo? – On će reći: - Gospodaru, naredio si džihad na Tvom putu i ja sam se borio i tako sam poginuo. – Allah će reći: - Lažeš! – a i meleki će mu reći: - Lažeš! – Allah će reći: - To si činio jer si želio da se kaže za tebe: - Taj i taj je bio jako hrabar. – i to je rečeno za tebe. – Onda je Allahov Poslanik, sallellahu alejhi ve sellem, rekao: - Ta trojica su prva Allahova stvorenja kojima će se Džehennem raspiriti na Kijametskom danu.


(Prenose Buhari i Muslim)

25 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page