top of page

Omer ibn Ferid, put u Mekku


«Dugo vremena sam proveo u samoći i traganju za istinom, međutim ništa mi se nije razotkrilo dok jednoga dana nisam odlučio otići u jednu od egipatskih škola. Kad stigoh na vrata škole vidjeh starca kako uzima abdest suprotno propisima vjere. Prvo je oprao ruke a zatim noge. Potom je potrao glavu i oprao lice. Začudio sam se kako je moguće da ovaj starac u islamskoj zemlji, na vratima islamske škole i među mnogobrojnim učenjacima uzima takav abdest. U tom trenutku me je starac pogledao i rekao:


„Omere, u Egiptu ti se ništa nije otkrovilo. Ono što tražiš naći ćeš u Hidžazu, u Meki. Idi tamo, jer je sada vrijeme za to!"


Postalo mi je jasno da je taj starac Božiji miljenik i da njegov abdest ukazuje na moje stanje džehla, neznanja i izgubljenosti. Sjeo sam pored njega i rekao:


„Gospodine, ja nisam dostojan da idem u Meku. Težak je to put, al' saputnika vjerna gdje da nađem?"


Pokazao mi je rukom i odgovorio:


„Meka je ispred tebe."


Pogledao sam i vidio Meku ispred sebe. Ostavio sam ga i otišao u pravcu Meke.»


Ibn Farid navodi da je uz pomoć ovog starca došao u Meku i da je tamo doživio otkrovljenje i pronašao ono za čim je tragao. U Meki je nastavio lutanje po okolnim planinama i nizinama dok se na kraju nije skrasio u jednoj od dolina, koja je bila dva dana hoda udaljena od Meke. No, već u to vrijeme je dostigao visok stepen tako da je i pored tolike udaljenosti od Meke prisustvovao klanjanju namaza u džematu. Za to vrijeme se uspinjao na više deredže i mekame dok jednoga dana nije ponovo čuo glas onog starca, koji ga je dozivao riječima:


„Omere, ustani i pođi u Kairo ! Posjeti svoga šejha na samrti !"


Ibn Farid je bez stanke otišao u Kairo. Kad je tamo stigao otišao je kod svog šejha kojeg je našao na samrtničkoj postelji. Nazvao mu je selam. Šejh mu je odvratio selam i dao nekoliko dinara za ćefine i opremanje dženaze rekavši mu:


Nakon smrti moj tabut odnesi u grad Karafe."


Kada je šejh umro Ibn Farid je učinio ono što je od njega traženo. U tom gradu se danas nalazi kabur Ibn Farida.


Omer ibn Ferid, put u Mekku ('Umar ibn 'Alī ibn al-Fārid)

190 views

Recent Posts

See All
bottom of page