top of page

Odgovor na zablude o mevludu



1. Zašto radite nešto što nije radio Poslanik? Da je to dobro Poslanik, a.s., bi ga radio!


ODGOVOR: U vrijeme hilafeta Ebu-Bekra, r.a., kada mu je Omer, r.a., predložio sakupljanje i zapisivanje Kur'ana, Ebu-Bekr je odgovorio: „Kako da uradim nešto što nije radio Poslanik, a.s.? Pa mu Omer, r.a., reče: „To je, tako mi Allaha dobro!“ ( Buhari) Na osnovu Omerovih, r.a., riječi zaključuje se da se svaka dobra stvar, pa makar je Poslanik, a.s., nije radio, može i treba raditi. Ili ćete možda reći da Omer, r.a., nije poznavao šerijat?


2. Kako proslavljate 12, rebiu-l-evvel a to je dan kada je on preselio na ahiret?


ODGOVOR: Poklapanje dana Poslanikovog rođenja sa danom njegove smrti ne poništava odabranost tog dana. Poslanik, a.s., je rekao: „Od vaših najboljih dana je petak. U njemu je stvoren Adem, a.s., i u njemu je umro.“ (en-Nesa'i, hadis br. 1374.)


3. Da je proslavljanje mevluda dobro to bi radio Poslanik, a.s., i njegovi ashabi! Zar vi Poslanika volite više od njegovih ashaba?


ODGOVOR: Od Aiše, r.a., se prenosi da je rekla: „Nisam vidjela Poslanika, a.s., da je klanjao duha namaz a ja sam ga klanjala.“ (Buhari, hadis br. 1177) Zašto se njoj ne kaže: Zašto to radiš a sama si rekla da nisi vidjela Poslanika, a.s., da to radi? Da je to bilo dobro radio bi ga Poslanik, a.s.?

Šafija, r.a., je kazao: „Vidio sam kod Malikovih, r.a., vrata skupinu horosanskih konja i misirskih mazgi pa sam rekao: „Kako su lijepi!“ Pa je rekao: „Poklanjam ti ih!“ Pa sam mu rekao: „Ostavi sebi jednu životinju da je jašeš!“ Pa je rekao: „Stidim se od Allaha da prašinu Njegovog Poslanika dotičem kopitama jahalice!“ (Tertibu-l-medarik, Kadi Ijad, 53/2) Imam Šafija, r.a., nije rekao Maliku: „Zar ti više voliš Poslanika, a.s., od njegovih ashaba pa ti nećeš da koračaš tom zemljom osim bos a oni su i jahali i koračali u papučama?

Ibn Tejmijje, rhm., je govorio: „Ko ustraje na izgovaranju „Ja hajju ja Kajjumu la ilahe illa ente“ svakog dana između sabahskog sunneta i sabahskog farza, po četrdeset puta, Allah, dž.š., će mu zbog toga oživjeti njegovo srce.“ (Medaridžu-s-salikin, Ibn-Kajjim, 264/3)


4. Proslavljanjem mevluda jedanput godišnje vi umanjujete stepen Poslanika, a.s.!


ODGOVOR: Mi hvaljenje Poslanika, a.s., nismo odredili samo za jedan dan, mevlude pravimo i u drugim danima ali tog dana pojačavamo naše hvaljenje njega, isto kao što je on povećavao ibadete na dan svoga rođenja pa je postio svakog ponedeljka: Upitan je Poslanik o postu ponedeljkom pa je rekao: „Tog dana sam rođen i tog dana mi je objavljeno.“ (Muslim, br. 1162)


Prof. Sami Džeko

466 views
bottom of page