top of page

Omere, sve znakove poslanstva sam prepoznao na licu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem…


Neki od židovskih trgovaca po imenu Zejd b. Sa'ne je prije prihvatanja islama došao Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, da traži vraćanje duga, ali prije isteka dogovorenog vremena. Grubo se ponio prema Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, povukao ga pred ljudima za odjeću, vičući mu u plemenito lice. Govorio je: „Vi, sinovi Abdulmuttaliba, kasnite u vraćanju duga, i ne vraćate ga na vrijeme!“


Omer, radijallahu anhu, je zagalamio na njega, htijući da ga ščepa. No, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, pogleda u Omera, radijallahu anhu, smireno, nasmijan i spokojan. Potom mu reče: „Nama je od tebe, Omere, potrebnije nešto drugo, da meni zapovijediš da lijepo i na vrijeme vraćam dug, a njemu da zapovijediš da na lijep način potražuje. Omere, idi i podmiri mu njegovo pravo i podaj dvadeset saova hurmi više, zbog toga što si ga uplašio.“


Zejd kaže: „Omer me je odveo i podmirio mi moje pravo, te dodao davadeset saova hurmi. Upitao sam ga kakav je to višak, pa mi je rekao: 'Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mi je naredio da ti dadnem više zbog toga što sam te uplašio.' Upitao sam ga: 'Da li me, Omere, prepoznaješ?' Odgovorio je: 'Ne. Ko si ti?' Kazao sam: 'Ja sam Zejd b. Sa'ne.' Upita me: 'Učenjak?' 'Da, učenjak', odgovorih. Upita me: 'Šta te spopalo da kažeš Allahovome Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, to što si rekao i da učiniš s njim to što si učinio?' Odgovorio sam: 'Omere, sve znakove poslanstva sam prepoznao na licu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada sam ga pogledao, osim dva koja nisam mogao vidjeti: blagost mu pretiče gruboću i blag je u mjeri u kojoj se prema njemu grubo ponese. Stoga sam to ispitao i, Omere, tebe za svjedoka uzimam da sam zadovoljan Allahom kao Gospodarom, islamom kao vjerom i Muhammedom, sallallahu alejhi ve sellem, kao vjerovjesnikom!'“


(Ibn Hibban)


Priredio: Dženan Hasić

65 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page