top of page

Zajednički zikir Muhammeda a.s., i časnih ashaba r.a.

Updated: Dec 22, 2022


Hazreti pejgamber, Muhammed Mustafa, sallallahu 'alejhi ve alihi ve sellem, jedne prilike reče časnim ashabima, radijallahu te'ala anhum:


„Ima li koji garib (stranac) među vama (tj. kitabija)? Rekosmo: Ne, Allahov Poslaniče. Naredi da se pozatvaraju vrata, pa reče: Podignite ruke svoje, i recite 'La ilahe illallah' (Nema Boga sem Allaha). Podigosmo ruke na trenutak, pa Pejgamber (alejhisselam), spusti ruke, pa reče: „Elhamdulillah (Hvala Allahu); Allahu moj, poslao si me s ovom riječju, i naredio si mi je, i zbog nje si mi obećao džennet (raj), a Ti obećanje Svoje ne kršiš; Reče: 'Veselite se, Allah vam je oprostio grijehe!'"


(Musned Ahmed b. Hanbel, 4/124., br.17162.)

Ashabi, radijallahu anhum, su nastojavali čuvati halke zikra i često puta su ih nazivali riječju iman, kao što se to bilježi od Mu'aza, radijallahu anhu, koji bi znao reći:


„Haj'mo sjesti, da vjerujemo jedan čas!“


(Buhari)

Enes b. Malik i Ebu Hurejre r.a., prenose da je Pejgamber, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:


„Kada prođete pored džennetskih bašti – poberite što se da pobrati. Allahov Poslaniče – šta su to džennetske bašte? Reče: „Džennetske bašte su halke zikra.“ A šta je to što se treba pobrati? Reče: Subhanallah (Slavljen neka je Allah), elhamdulillah (Hvala Allahu), la ilahe illallah (Nema Boga sem Allaha) i Allahu ekber (Allah je najveći).“


(Tirmizi, Ahmed, Bezzar, Ebu Ja'ala)

Ebu Se'id el-Hudri radijallahu anhu, prenosi:


Mu'avija radijallahu anhu, priđe jednoj halki (kružoku, skupu) zikra u jednoj džamiji, pa ih zapita: 'Zbog čega tu sjedite?' Rekoše: 'Sjeli smo da bi spominjali Allaha dž.š..' Reče: 'Tako vam Allaha, ni zbog čega drugog tu ne sjedite već zbog toga?' Rekoše: 'Tako nam Allaha sjedimo samo zbog toga!' Mu'avija r.a., reče:


'Tako mi Allaha, nisam tražio od vas da mi se zakunete zbog toga što sumnjam u vas. Niko nije manje od mene sjedio sa Poslanikom s.a.v.s., i ja najmanje hadisa prenosim od njega, ali znam kad je Poslanik, s.a.v.s., prišao jednoj halki ashaba, pa ih je pitao:


Zbog čega ste tu sjeli? Rekoše: Sjeli smo radi spominjanja Allaha dž.š., i zahvaljivanja Njemu zbog toga što nas je Islamu naputio, i njime nas obradovao. Poslanik s.a.v.s., reče: Tako vam Allaha, jestel' samo zbog toga sjeli? Rekoše: Tako nam Allaha, samo smo zbog toga sjeli. Poslanik s.a.v.s., reče: Nisam vam tražio da mi se zakunete zbog toga što sumnjam u vas, već mi je došao Džibril i obavijestio me je o tome kako se Allah dž.š., hvali pred melekima sa vama!“


(Muslim)

Abdullah b. Omer el Hattab, radijallahu anhu, prenosi da je Resulullah, alejhisselam, na postavljeno pitanje: Šta je ratni plijen medžlisa (skupa) zikra? - rekao:


„Ratni plijen medžlisa (skupa) zikra je Džennet!“


(Ahmed)

Prenosi Enes kao merfu-hadis (u kojem stoji da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao):


„Da sjednem s ljudima koji spominju Allaha, dž.š. (zikr zajedno čine) poslije sabah namaza pa dok sunce ne iziđe, draže mi je nego da oslobodim četiri roba; da sjednem s ljudima koji spominju Allaha, dž.š., poslije ikindija-namaza pa dok sunce ne zađe, draže mi je nego da oslobodim četiri roba.“


(Hadis bilježi Ebu Davud.)

Ebu Derda', radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:


Allah će na Sudnjemu Danu proživjeti neke ljude sa ozračenim i nurli licima, koji će sjediti na minberima od bisera; ljudi će im zavidjeti a nit' su poslanici nit' su šehidi. Neki beduin priđe Pejgamberu, alejhisselam, i upita: Allahov Poslaniče kako da ih poznamo? Reče: to su ljudi koji se u ime Allaha vole, iz raznih su plemena i država, okupljaju se samo oko zikrullaha!“


(Taberani)

Dakle, jedna od džennetskih bašti na dunjaluku, koja nas neminovno vodi džennetskoj bašti na ahiretu jeste halka (kružok) zikrullaha, slavljenja, veličanja i spominjanja Allaha, dželle-ša'nuh.

Naveli smo samo jedan mali dio predaja koji govore o vrijednosti zajednčkog zikrullaha. Molim Allaha, dželle-ša'nuhu, da nam jezici budu vlažni od zikra, a zadnje riječi na dunjaluku budu:


„Ešhedu en la ilahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden 'abduhu ve resuluhu!"


Priredio: Ertan Č., dip. isl. nauka

1,162 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page