top of page

Sulejman el-Kanuni kada bi se obraćao evropskim vladarima, koristio bi sljedeću formu…


Sulejman el-Kanuni (Zakonodavac, Veličanstveni, 1494-1566), kada bi se obraćao evropskim vladarima, koristio bi sljedeću formu:


"Ja sam sultan svih sultana i jasni dokaz svih careva! Samo im ja na glave krune stavljam! Ja sam gospodar Sredozemnog, Crnog i Crvenog mora, Anadolije, Rumelije, Kermana, Dulkadira, Dijarbekra, Kurdistana, Azerbejdžana, Adžema (Perzije), Šama (Levanta), Misira (Egipta), Mekke, Medine, Kudsa (Jerusalima), svih arapskih i nearapskih zemalja, Mađarske, Bizanta i mnogih ostalih područja. Moja veličanstvena ruka ih je osvojila pobjedničkom sabljom. Samo Njemu pripada zahvala i On je Najveći!"


Jedna od njegovih izreka, nakon koje je porazio sve ujedinjene evropske vojske na Mohaču, glasila je: "Zar da izaslanik islama bude ubijen dok sam ja živ? Sutra će Evropa znati posljedice svoga djelovanja!"


Kad bi se obraćao muslimanima, govorio bi: "Ne vlada se sabljom, već pravdom."


"Kad umrem, izvucite jednu moju ruku iz tabuta da ljudi vide da čak i sultan sa ovog svijeta odlazi praznih ruku!"


Emir Demir

64 views

Recent Posts

See All
bottom of page