top of page

Šta su poslanici radili u vremenu izolacije



Piše: Ismet ef. Purdić

Kur’anski tekst nam nudi sliku djela i situacija u kojima su najbolji Allahovi robovi, Njegovi poslanici, a.s., proživljavali određenu formu izolacije. To nam može lijep povod i primjer šta da radimo u vremenu koje je pred nama. Pročitaj i primjeni, a onda dobro drugima proslijedi.

# Ibrahim, alejhisselam, je rekao ocu i narodu svome, kada su ga odbacili i htjeli spaliti: “Ja odlazim Gospodaru mome, On će me na Pravi put izvesti!”

# Zekerija, alejhisselam, se zavjetovao radi ibadeta da tri dana neće ni riječi nikome progovoriti ne trošeći vrijeme na stvorenja u veličanju Stvoritelja, osim slanja nužne poruke išaretom, ponavljajući u dovi: “Uvijek, kada sam Tebe molio Gospodaru, ja nesretan nisam bio!”

# Faraonova žena, dobra vjernica, u svojim odajama izolacije od tiranije i prisustva faraona je molila: "Gospodaru moj, podigni mi kuću kod Tebe u džennetu, i spasi me faraona i njegovih (loših) djela."

# Merjema, majka Isaova, kada se pred porod Istočno u izolaciju povukla, molila je i zaštitu tražila: “Ja se od tebe (čovječe - kad se melek pred njom kao čovjek pojavio), Bogu utječem, ako se ti Boga imalo bojiš!”

# Isa, alejhisselam, kada su ga kanili ubiti, ponavljao u izolaciji dovu koju je izrekao među prvim riječima kao tekrođeno dijete: “Mir božiji - selam prizivam na sebe na dan kada sam rođen, na dan kada umrem i na dan kad proživljen budem.”

# Jakub, alejhisselam, u samoći tuge za Jusufom, je stalno ponavljao: “Ja tugu i brigu moju pred Boga u slabosti mojoj iznosim.”

# Ejjub, alejhisselam, u bolesničkoj postelji kada su ga svi napustili i izolovali, je vapio: “Gospodaru, mene je nevolja snaša, a Ti si od milostivih Najmilostiviji.”

# Ashabul-kehfi - Mladići iz pećine koji su vjeru svoju čuvali su tješili jedni druge: “Ako vas otkriju, kaznit će vas i silom će vas u nevjeru vratiti, i potom nikada uspjeti nećete!”

# Musa, alejhisselam, kada izbježe iz Misra u Med'jen, u hladu drveta prepusti se samoći i zamoli: “Gospodaru, ja sam za svakim dobrom koje Ti daješ u potrebi!”

# Nuh, , alajhisselam, se izolovao na lađu od nevjernika, sa malom skupinom vjernika, slaveći Boga, ostavljajući sva blaga ovoga svijeta jer su ništavna i uskoro će ih voda progutati, vičući glasno: “Bismillahi medžreha ve mursaaha! – S imenom Božijim plovi i pristani!” A potom je povikao nevjernicima kroz poziv nepokornom sinu sa Broda izolacije: “Ukrcaj se s nama! Danas nema spasa od onoga što je Allah odredio osim kome se On smiluje!”

# Lut, alajhisselam, kojem su njegovi sunarodnjaci zabranili da izlazi među njih jer nisu htjeli da čuju riječi opomene, a potom mu zabraniše i da prima goste i prolaznike koje je hranio i čuvao od napada nemoralnika: “Evo vam kćerke moje (ženite ih), one su vam čiste!” “Nije li među vama iko razuman čovjek!”

# Musa, alajhisselam, je najavio izdvajanje iz Benu Israila – izoliranje od njih kada su odbili da uđu u Svetu zemlju (Al-Ardul-Mukaddasah) pa je Allah njih 40 godina prepustio beznadnoj izolaciji u pustinji, Musa je zamolio: “Gospodaru, ja samo imam upravu nad bratom svojim i sobom, pa nas odvoji od grješnog naroda!” Na ovu dovu, Allah Svemoćni uzvrati kaznom za Benu Israil: “Biće im zabranjena (Sveta zemlja), četerdeset godina će poniženo lutati pustinjom!”

# Junus, alajhisselam, je nakon napuštanja Grada prije zore kao roka određenog, bio iskušan burom na moru pa se bacio u vodu radi spasa drugih putnika na brodu obzirom da je kocka sve padala na njega, a onda ga proguta veliki kit i on, alajhisselam, pokajnički iskreno zavapi zikrom: “La ilahe illa Ente, subhaneke inni kuntu minez-zalimin! Nema boga osim Tebe, slavljen neka si Ti, ja sam doista (jer ne izdržah do Tvoga roka) nepravdu sebi učinio!”

# Jusuf, alajhisselam, je izolaciji na Dvoru raskoša bojeći se nemorala dovio: “Gospodaru, meni je zatvor draži od onoga u što me pozivaju!” A kada Jusuf, alajhisselam, dospjede u zatvor, on poče pozivati u Islam: “Drugovi moji, zar su brojna božanstva svuda poredana bolja ili Allah Jedini i Moćni?!”

# Muhammed, alajhisselam, naš voljeni poslanik je, kako se navodi u predanjima, izolovan sa Ebu Bekrom, r.a., u pećini Sevr na putu za Medinu u vremenu hidžre, tješio svoga druga zbog njegove brige za život Poslanika, alajhisselam, i budućnost Islama: “Šta misliš, prijatelju moj, o dvojici uz koje je Allah treći?!”

ALLAH JE S NAMA, NE BRINITE! – SAMO BUDITE S NJIM.

257 views
bottom of page