top of page

Najdalji od mene su izvještačeni, podrugljivci, kočopernici, oholi...



PREDAVAČI - ZABAVLJAČI, GLUMA U DŽAMIJAMA I BOSANSKI ARAPSKIM JEZIKOM


Ne znam da li je to problem džematlija koji u džamiji ne traže Boga već zabavu pa im se odže prilagođavaju ili je to problem odža koji umjesto upućivanja ljudi u islam džamije koriste da ih upute u neku političku partiju ili da ih upute na "veličanstvenog sebe" ali već godinama skoro da je nemoguće naći hodžu! Dosta je para-odža i poltron-odža, još više self-odža. O para-odžama i poltron-odžama sam ranije pisao.


Danas me posebno interesuju self-odže, oni koji sebe smatraju vlasnicima džamija, veličanstvenim, nezamenjivim, koji podignute glave, kao deve obolele od sa'ra, punog grla, bespotrebne gestikulacije čak i pri najprostijoj rečenici, dok se natežu u govoru pričajući bosanskim jezikom ali arapskim slovima, svim silama pokušavaju skrenuti pažnju na sebe!


Nije samo meni mrsko, već je Poslaniku, a.s., bilo mrsko slušati takve i trpjeti njihovu glumu:


Od Džabira, r.a., se prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: "Najmrzniji meni i najdalji od mene na Sudnjem danu su oni koji su izvještačeni - الثرثارون, podrugljivci - المتشدقون, kočopernici - المتفيهقون”. Rekoše: “Allahov Poslaniče, znamo ko su izvještačeni i podrugljivci, ali ko su kočopernici?’’ Reče: "Oni koji se ohole". (Et-Tirmizi)


Kaže imam en-Nevevi:


"Es-sersar to je onaj koji često govori izvještačeno.


El-mutešeddik - to je onaj koji se oholi nad ljudima svojim govorom, koji govori punih usta pretvarajući se da je rječit i uzdižući svoju riječ

El-mutefejhik - kočopernik - osnova je od fehika a to je prepunjenost. To je onaj usta punih govora, koji govori opširno i nepoznatim izrazima iz oholosti i uzdizanja pokazujući se tako boljim od drugoga."


Sami ef. Džeko

77 views
bottom of page