top of page

Iz iskustva pobožnih



PUT DO BOGOBOJAZNOSTI


Sufjan ibn Ujejne: „Čovjek neće doseći stepen takvaluka – bogovojaznosti sve dok između sebe i Allahovih zabrana – harama ne napravi branu od halala kojem se neće primicati kako ne bi zapao u zabranjeno.“


OPASNOST ZABORAVLJANJA UČINJENIH GRIJEHA


Jahja ibn Muaz je rekao: „Doista je lakše izvršavati ibadete nego se čuvati grijeha, pa nemoj da vas zavaraju vaši ibadeti i tako zaboravite na učinjene grijehe.“


KO NE VOLI IBADET I POKORNOST NE VOLI NI ALLAHA


Hasan El-Basri je rekao: „Rob neće istinski zavoliti Allaha sve dok ne zavoli da Mu se pokorava i izvršava Njegove naredbe.“


KOGA ALLAH ODBACUJE


Muttekije su govorile: „Znak da je Allah napustio roba (prepustio ga da se brine sam o sebi) jeste kada ga On zaposli onim što ne vrijedi kod Njega Uzvišenog.“


POSLUŠNOST ŠEJTANU


Omer ibn Abdu'l-Aziz je rekao: „Ne budi od onih koji u javnosti proklinju šejtana, a u tajnosti ga slušaju i slijede.“


NESRETNIK KOJI BJEŽI IZ ALLAHOVE BLIZINE


Ulema je govrila: „Najveći nesretnik je onaj ko se okrene od svoga Gospodara i ne pokori Mu se, a On Milostivi mu je tako blizu: „A Mi smo mu (čovjeku) bliži od vratne žile kucavice.“


KO UŽIVA LIJEPO MIŠLJENJE KOD LJUDI


Prenosi se od selefa da su savjetovali: „Uzaludan je trud da ljudi o nama misle lijepo, ako griješimo pred Allahom, (jer On čini da ljudi nekoga vole ili mrze, prihvate ili odbace).“


POKORNE BOGU STVORENJA ZAVOLE


„Kada se rob u tajnosti preda pokornosti Allahu, On spusti u njegovo srce nur - svjetlo koje izbija na lice, pa ga svi ljudi zavole, čak i oni koji ga ne poznaju i prvi put ga vide, oni kažu: „Mi doista volimo ovog čovjeka!“


ŠTA JE VOLIO ASHAB EBU ZERR, r.a.


Ebu Zerr El-Gifari, r.a., veliki ashab, zahid (odricatelj blagodati dunjaluka za radi Allahova zadovoljstva) i pobožnjak je rekao: „Ja volim siromaštvo, bolest i smrt! Siromaštvo me izgladni, pa se nefs umiri. Bolest me oslabi, pa se tijelo Rabbu pokori i od grijeha odkuči. I volim smrt, jer će me ona Gospodaru odvesti.“


Izbor i prevod sa arapskog: Ismet ef. Purdić, Melbourne, 10.06.2023.g.

53 views
bottom of page