top of page

Dvadest pet hadisa koje je Ebu Bekr prenio od Poslanika, a.s.


Znamo da je Ebu Bekr, r.a., proveo najviše vremena od svih ashaba, r.a., sa Allahovim Poslanikom, a.s, ali se ipak od njega ne prenosi puno hadisa. On je to praktikovao i djelima prenosio na ashabe u vrijeme svoje vladavine kao halifa.


Imam Es-Sujutu u Tarihu-l-hulefa’ (Historija pravednih halifa), prenoseći da je imam En-Nevevi u djelu Et-Tehzib izdvojio 142 hadisA, iz više zbirki, koje je Ebu Bekr, r.a., prenio od Poslanika, a.s, a ovdje ćemo navesti dvadeset pet najznačajnijih:


1. DOVA


Poslaniče, daj mi dovu kojom ću moliti Allaha, a on mi reče: “Reci: - Bože, oprosti mi potpunim oprostom od Tebe i smiluj mi se, jer ti si doista Onaj koji prašta i milost daje! (El-Buhari i Muslim)


2. GDJE UMIRU POSLANICI


“Nijedan poslanik nije umro osim u zemlju u kojoj bi volio da bude ukopan.” (Et-Tirmizi)


3. POSLANIK IMA NASLJEDNIKA U LIDRESTVU


“Nijedan posalnik nije umro, a da prije toga nije klanjao namaz iza nekog od svojih sljedbenika.” (El-Bezzar)


4. KAKO DO OPROSTA IZA GRIJEHA


“Ko učini grijeh, pa uzme lijepo abdest, zatim klanja dva rekata dobrovoljnog namaza, tražeći Allahov oprot, Allah će mu oprostiti.” (Ahmed)


5. NEOVISNOST O LJUDIMA


Ebu Bekru, r.a., bi ponekad ispala uzda – povodac od jahalice dok je jahao, pa bi on sišao s jahalice i uzeo povodac. Rekli su mu: - Zašto ne zatražiš da ti to neko podigne? On reče: “Poslanik mi je dao savjet: - Ništa ne traži od ljudi!” (i ja tako postupam). (Et-Tirmizi i Ibn Mažde)

6. KO NEĆE U DŽENNET


“Zlobna osoba neće ući u džennet, niti varalica, izdajnik i onaj ko se loše ponaša prema drugima.” (Ahmed)


7. POSLANICI NE OSTAVLJAJU NASLIJEĐE


“Mi, poslanici, ne ostavljamo naslijeđe, što pretekne iza nas je sadaka.” (El-Buhari)


8. NAJBOLJI KOGA JE SUNCE OBASJALO


“Sunce nije obasjalo boljeg čovjeka od Omera.” (Et-Tirmizi)


9. DA JE NEKO DRUGI POSOLAT, BIO BI TO…


“Da vam ja (Muhammed) nisam poslat kao poslanik, onda bi vam bio poslat Omer!” (Ed-Dejlemi)


10. ČIJA STOPALA VATRA NEĆE DOTICATI


“Čija se stopala upraše na Allahovom putu, neće ih doticati džehennemska vatra.” (El-Bezzar)


11. DVOJICA UZ KOJE JE TREĆI ALLAH


“Šta misliš (Ebu Bekre), o dvojici uz koje je treći Allah.” (Buharija i Muslim) – Ovo su riječi utjehe Ebu Bekru u pećini prilikom hidžre, kada se on bojao da potraga ne pronađe Poslanika, a.s. dok su bili u pećini Sevr.

12. PONAŠANJE PREMA POSLANIKU


Kada je objavljen ajet: “I ne podižite svoje glasove iznad glasa Poslanika!”, Ebu Bekr, r.a., je rakao Poslaniku, a.s., “Ja se neću drugačije obraćati tebi osim kako je to Knjiga propisala.” (El-Bezzar)


13. ŠTA TI JE OLAKŠANO DA RADIŠ


“Svakome je olakšano da radi ono radi čega je stvoren!” (Ahmed)


14. DOVA KAD SE NADAO NEKOM DOBRU


Kada bi Allahov Poslanik, a.s., priželjkivao da se desi neko neko dobro, on bi molio: “Moj Allahu, učini mi dobro i odaberi dobro za mene!” (Et-Tirmizi)


15. OD HARAMA NARASLO IDE U VATRU


“Sve što naraste (nahrani se) od harama, najpreče je da ide u Vatru (da pripadne Vatri).” Ebu Ja’la)


16. DOLAZE MI VAŠI SALAVATI


Izgovarajte - donosite što više salavata na mene, jer pored mog kabura će biti melek koji će mi dostavljati vaše salavate, govoreći: - Taj i taj od tvog ummeta, izogvorio je salavat na tebe.” (Ed-Dejlemi)


17. LAŽ UBIJA IMAN


“Čuvajte se laži, jer laž, doista, odnosi (uništava) iman – vjerovanje.” (Ibn Lal u Mekarimu-l-ahlak)


18. DOBAR PREMA MUSLIMANIMA


“Ko se nada da bude zaštićen od džehennemske vatre i da bude u Allahovom hladu na Sudnjem danu neka ne bude grub prema muslimanima, već milostiv i blag.” (Ibn Hibban)


19. KO SE ODLUČI ZA POKORNOST


“Ko se probudi ujutru pa odluči (nanijeti) da bude pokoran Allahu u tom danu, Allah će mu upisati nagradu pokornosti, makar učinio i neki grijeh.” (Ed-Dejlemi)


20. OSTAVLJANJE BORBE DONOSI KAZNU


“Nijedan narod neće ostaviti (zapstaviti) borbu na Allahovom putu, a da Allah na njih ne spusti kaznu.” (Et-Taberani, El-Mu’džemu-l-evsat)


21. NE PODCJENJUJ NIKOGA


“Ne ponizi (ne podcijeni) nikoga, jer i miris muslimana kod Allaha je velik.” (Ed-Dejlemi)


22. KO HOĆE MILOST


Allah je rekao (u hadisi-kudsijji): “Ko hoće Moju milost, neka milost pokaže Mojim stvorenjima.” (Ibn HIbban)


23. KO SAGRADI DŽAMIJU


“Ko sagradi džamiju, Allah će njemu sagraditi dvorac u džennetu.” (Et-Taberani, El-Mu’džemu-l-evsat)


24. TRGOVINA U DŽENNETU


“Da džennetlije trguju, bila bi to trgovina tkaninom.” (Ebu Ja’la)


25. NE UZNEMIRAVAJ LJUDE U DŽAMIJI


“Ko se najede bijelog luka, neka ne dolazi u džamiju.” (Et-Taberani, El-Mu’džemu-l-evsat)


Prevod sa engleskog: Ismet ef., Purdić, Iz The History of the Khalifahs, Jalal Ad-Din As-Suyuti, 57-87, London UK, Ta-Ha Publishers Ltd, 2011

79 views

Recent Posts

See All
bottom of page