top of page

Deset sahih hadisa o časnoj Poslanikovoj porodici, a.s.


Deset sahih hadisa o časnoj Poslanikovoj porodici – ehli bejt – Allahov mir i spas na njih sve.


Hadis 1


Džabir ibn Abdullah, r.a., kazuje: - Vidio sam Allahovog Poslanika, a.s., kako govori ljudima sa svoje kamile El-Kasva: „O ljudi, ostavljam među vama dvoje ako ih se budete držali nikada nećete zalutati: Allahovu Knjigu i moju lozu, Ehlu-bejti (članove moje porodice).“ (Et-Tirmizi, 3786 – sahih)


Hadis 2


Zejd ibn Erkam, r.a., kaže: - Obratio nam se Allahov Poslanik, a.s., kod vode u mjestu Humm između Mekke i Medine, pa je rekao: „O ljudi, ja sam doista (pored poslanstva) samo čovjek, možda se primakao čas dolaska glasnika moga Gospodara, pa mu se odazovem (predam dušu), zato vam ostavljam dvije obaveze: - Prava je Allahova Knjiga; u njoj je uputa i svjetlo, pa se držite toga i ne odstupajte. A druga je moja porodica; podsjećam vas na Allaha (podsjećam vas Allahom) da se lijepo odnosite prema mojoj porodici, i ponovio je to tri puta.“ (Muslim, 2408)


Ova sintagma na arapskom: „Uzekkirukumullahe fi ehli bejti!“ se može prevesti i kao:


„Pazite na Allaha kroz odnos prema mojoj porodici!“ ili:


„Gledajte na Allahov odnos prema vama kroz vaš odnos prema mojoj porodici!“

Hadis 3


Allahov Poslanik, a.s., se obratio jedne prilike ljudima, pa je kazao: „O ljudi, nisam li ja preči vjernicima od njih samih.“, pa su ljudi posvjedočili: - Jesi, Allahov Poslaniče! Zatim je on, a.s,. nastavio: „Kome sam ja El-Mevla (štiećenik/miljenik) /prema kome imam obavezu zaštite i brige, ili ko ima takvu obavezu prema meni/), pa i Alija je njegov el-mevla. Moj Allahu, zaštiti onog koga Alija štiti, a neprijateljstvo pokaži prema onome prema kome ga Alija pokaže.“ (Ahmed u Musnedu, 19302, En-Nesai u Es-Sunen El-Kubra, 8424 i Ibn Hibban i svom Sahihu, 6931) i ovaj hadis od Poslanika, a.s., prenosi više od deset ashaba, r.a.

Hadis 4.


Ali ibn Ebi Talib, r.a., je rekao: - Tako mi Onoga koji rastvara sjemenku (pa ona niče) i Koji ljude rasijava (stvara), ovo je obećanje Allahovog Poslanika, a.s., meni: “Da će me voliti samo vjernici, a da će me prezirati samo munafici.” (Muslim, 78)


Hadis 5


Majka pravovjenrih Ummu Seleme, r.a., kaže: - Čula sam Allahovog Poslanika, a.s., kada je rekao Aliji: “Tebe neće mrziti nijedan vjernik, niti ćete voliti ijedan munafik.” (Ahmed u Musnedu, 26507 i Et-Tirmizi, 3717 )


Hadis 6


Ebu Seid El-Hudri, r.a., kaže: - Allahov Poslanik, a.s., je rekao: “Tako mi Onoga u čijoj ruci je moja duša, nas Ehle-Bejt neće prezirati niko, a da ga Allah (zbog toga) ne baci u Vatru.” (Ibn Hibban, 6978 - sahih)


Hadis 7


Aiša, r.a., kaže da je čula Allahovog Poslanika, a.s., kada je rekao Fatimi, r.a.: “O Fatima, nisi li zadovoljna da budeš Prvakinja – Sejjida žena pravovjernih, ili Prvakinja žena ovoga Ummeta?!” (El-Buhari, 6285 i Muslim, 2450)


Hadis 8


Ibn Šihab prenosi od Urve da je čuo Aišu, r.a, kada je povikala Fatimi, r.a.: - Hoćeš li da te obradujem (da ti kažem radosnu vijest), čula sam Allahovog Poslanika, r.a., da je rekao: “Prvakinje (Sejjidat) žena u Džennetu su četiri robinje: - Merjem kćerka Imranova, Fatima kćerka Allahovog Poslanika, Hatidža kćerka Huvejlidova i Asija. ” (El-Hakim u El-Mustedreku, 4853, sahih po uslovima Buharije i Muslima, a to potvrđuje imam Ez-Zehebi)


Hadis 9


Ebu Seid El-Hudri, r.a., kaže da je čuo Allahovog Poslanika, a.s., da je rekao: “Hasan i Husejn su prvaci mladića u Džennetu.” (Ahmed u Musnedu, 10999 i Et-Tirmizi, 3768 - sahih)


Hadis 10


Ebu Hurjere, r.a., kaže: - Izašao je jednom Allahov Poslanik, a.s., među nas, a na jednom ramenu mu je bio Hasan, a na drugom Husejn, grlio ih je i ljubio (po struku i stomaku) jednom jednoga, a onda drugoga, sve dok nije došao do nas. Neko je upitao: - Ti ih voliš, Allahov Poslaniče?, a on, a.s., je uzvratio: “Ko voli njih dvojicu, voli i mene, a ko mrzi njih dvojicu, mrzi i mene!”


Obaveza vjernika prema Poslanikovoj porodici je:


1. Da ih voli više nego sebe,

2. Da ih brani i štiti, - od uvreda, poniženja i fizički,

3. Da ih poštuje i ukazuje im ikram – svaku počast,

4. Da ih slijedi u vjeri i praksi, jer oni neće odstupiti od puta Istine,

5. Da ih dariva hedijama, dovama, selamimima, lijepom riječju, blagošću, respektom, slušanjem, poslušnoću,

6. Da se odaziva njihovom pozivu, zapostavljajući svoje obaveze i potrebe,

7. Da na njih izgovara salavat i selam,

8. Da ne podiže glas iznad njihovog,

9. Da prenosi ljubav i respect prema Ehli-Bejtu na svoje ukućane

10. Da širi hakk i dobro Ehli-Bejta i hakk o njima.


Sve navedeno je sabrano u izreci Ebu Bekra Es-Siddika, r.a., koji kaže:


“Da održavam vezu (ispunim hakk) sa lozom Allahovog Poslanika – sa Ehli-Bejtom, draže mi je od održavanja rodbinske veze sa mojim srodnicima.”


ALLAHUMME SALLI ‘ALA NEBIJJINA MUHAMMED VE ‘ALA ALIHI’T-TAJJIBINE’T TAHIRIIN.


Uredio i preveo sa arapskog: Ismet ef. Purdić, Melbourne, 13.08.2021.

69 views

Recent Posts

See All
bottom of page