top of page

Neka ti stvorenja budu dokaz tvoga Stvoritelja i ne opterećuj se sa onim što je iznad tvog razuma!


Ez-Zehebi bilježi od El-Muzenija da je rekao: "Ako ima neko ko može da mi otkloni sumnje i pitanja koja se nalaze u meni kada je riječ o Allahovoj jednoći (tevhidu), onda je to Šafija. Zato sam se uputio njemu i našao ga u jednoj džamiji u Egiptu. Nakon što sam sjeo ispred njega, rekao sam mu: "Naumpale su mi neke stvari vezane za pitanja iz tevhida ­a znam da niko, od ljudi, nema znanje kao ti - pa mi reci ono što znaš". On se nakon toga naljuti, pa me upita: "Znaš li ti gdje si?" "Da", odgovorih mu. "Ovo je mjesto gdje je Allah potopio Faraona", nastavi on, a zatim upita: "Jesi li ti čuo da je Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, naredio da se pita o tim stvarima?" "Ne", odgovorih, a on nastavi: "A jesu li o tome ashabi govorili?" "Ne", rekoh mu, a on opet upita: "Znaš li koliko je zvijezda na nebu?" "Ne", odgovorih, a on nastavi: "A da li znaš i za jednu od tih zvijezda - čiju vrstu, izlazak i zalazak poznaješ - od čega je stvorena?" "Ne", odgovorih, a on doda: "Ne poznaješ, od stvorenja, ono što vidiš svojim očima, a diskutiraš o Stvoritelju?" Nakon toga me upitao neko pitanje vezano za abdest, pa sam pogriješio. Zatim mi je on uprostio pitanje spominjući četiri podpitanja, a ja nisam znao odgovor ni na jedno od njih. On mi onda reče: "Ostavljaš znanje o onome što ti treba pet puta dnevno, a opterećuješ se znanjem o Stvoritelju, kada ti naumpadne ta misao. Vrati se onome što kaže Allah, subhanehu ve te'ala: "A vaš Bog - jedan je Bog! Nema boga osim njega, Milostivog, Samilosnog! Doista, u stvaranju nebesa i Zemlje, i u mijeni noći i dana, i u lađi koja morem plovi s korisnim tovarom za ljude, i u tome što Allah s neba kišu spušta pa tako u život vraća zemlju nakon mrtvila njezina - po kojoj je rasijao svakojaka živa bića, i u promjeni vjetrova i u oblacima koji između neba i Zemlje lebde - dokazi su istinski za one koji imaju pameti." (El-Bekare, 163-164.) "Neka ti stvorenja budu dokaz tvoga Stvoritelja i ne opterećuj se sa onim što je iznad tvog razuma". Sijeru e'alami en-nubela (10/31)

31 views

Recent Posts

See All
bottom of page