top of page

Čuvajte se sumnji i ne sudite drugim ljudima!


Imam Ibnu Asakir je zabilježio predaju od Enesa r.a. koji je kazao da je, za vrijeme Allahovog poslanika s.a.v.s., jedan čovjek prošao pored društva (skupine) gdje je i on sam bio. Nazvao je selam i prošao.


Kada se udaljio od grupe jedan od njih je rekao: Ja ovog mrzim!


Stani! Tako nam Allaha, kazat ćemo mu šta si kazao! – rekoše ostali.


Ti i ti, idi i reci mu šta ovaj govori o njemu!


Potom je čovjek došao kod Allahovog poslanika s.a.v.s. i ispričao mu šta je bilo, šta je se desilo.


O Allahov poslaniče, pošalji nekog neka ga pita zašto me mrzi! – reče (prozvani) čovjek.


Zašto ga mrziš? – upita Allahov poslanik s.a.v.s. čovjeka koji je kazao da mrzi.


O Allahov poslaniče, ja sam mu komšija i ja dobro znam kakav je! Nikada ga nisam vidio da klanja išta drugo, osim što klanja i bilo koji dobročinilac i griješnik (البر والفاجر) – reče čovjek.


(Prozvani) Čovjek reče: O Allahov poslaniče, pitaj ga jesam li ikada pogrešno abdestio ili da namaz nisam na vrijeme klanjao?


Ne! - reče ovaj koji ga mrzi.


Ali, o Allahov poslaniče, ja sam mu komšija i dobro ga znam. Nikada ga nisam vidio da je išta udijelio siromahu, osim ono zekjata koji izdvaja svaki dobročinilac i griješnik (البر والفاجر) – reče čovjek koji je kazao da mrzi.


(Prozvani) Čovjek reče: O Allahov poslaniče, pitaj ga jesam li ikada uskratio (bio a da nisam dao) onom ko je išta tražio?!


Poslanik s.a.v.s. ga je upitao, pa je rekao da nije.


Ali, o Allahov poslaniče, ja sam mu komšija i dobro ga znam (opet će ovaj što mrzi). Nikada ga nisam vidio da je išta postio osim ono što posti dobročinilac i griješnik (البر والفاجر) – opet reče čovjek koji je kazao da mrzi.


(Prozvani) Čovjek reče: O Allahov poslaniče, pitaj ga jesam li ikada bio da nisam postio ako nisam bio bolestan ili na putu (putnik, musafir)?


Poslanik s.a.v.s. ga je upitao, pa je rekao da nije.


Tada je Allahov poslanik s.a.v.s. rekao ovom što je kazao da mrzi:


„Ja zaista ne znam, možda je on bolji od tebe!“


(Ovako je prenio Muhammed Jusuf el-Kandehlevi u svom djelu Život ashaba, 2/423-424.)


Priredio: Nazif ef. Garib

53 views

Recent Posts

See All
bottom of page