top of page

Ovdje, gdje ja živim, nema Bajrama



Ovdje,

gdje ja živim, nema Bajrama.

Nema ni ezana.

Žene ne peru zavjese,

ne štirkaju skoro uštirkana heklanja, avlijama ne mirišu agdali pite, baklave i one, sestre joj.

Svi mi koji smo,

knjiški, oficijelno i često pogrdno,

nazvani bosanska dijaspora,

sa deset svojih prstiju,

željom u grudima i velikom ljubavi,

napravimo sebi Bajram,

ma gdje god da smo.

A svuda nas je, po bijelom svijetu.

Bajram sebi pravimo,

od krpica uspomena, brižno sačuvanih,

ponekog suda ponesenog od matere,

baška vezenog stoljnjaka,

zagorene, namjerno, tepsije u kojoj složimo malo baklave.

Malo.

Pokušaj.

Da zamiriše i podsjeti nas.

Bogohulno ti je da je ne napraviš, a nema ti je ko jesti,

komad, ili dva možda.

Mi,

bosanska dijaspora,

smo ti, veliki umjetnici.

Živimo na dvije adrese, dva paralelna života,

svuda nas, a ne umorimo se.

Kada jutrom bajramskim,

zakrče se veze telefona, internetu padnu sve moći,

to dijaspora zove.

Audio i video,

i porukama,

samo malo da budu makar malo, u Bosni, da budu prisutni.

Mi,

dijaspora bosanska,

stvarno smo pravi umjetnici,

nekad mađioničari, diplomate i ambasadori svoje zemlje, sigurno. Ponijeli Bosnu sa sobom,

svuda po svijetu se Bosna poznaje,

pa,

makar bila u kahve findžanu,

baklavi u pokušaju,

šamiji ili mustri na ćilimu, ima je.

Ne zamjerite, bosanskoj dijaspori,

ono kad je u Bosni, makar po Bajramu.

Piše:Jasmina Mrkonjić

326 views

Recent Posts

See All
bottom of page