top of page

Hutba hazreti Alije r.a.

Updated: Apr 22, 2020



Zabilježili su Lālikā'ī, Ebul Hasan El-Bagdadi, Širazi, Ebu Menda i Ibnu Asakir da je Suvejd ibnu Gaflete prošao pored skupine ljudi koji su ružno govorili o hazreti Ebu Bekru i hazreti Omeru r.a. pa je otišao kod hazreti Alije r.a. i ispričao mu to.


Hazreti Alija je tada rekao: Neka je proklet od Allaha ko ih bude ružno spominjao. Bili su ko braća Poslaniku s.a.v.s. i njegovi zastupnici (namjesnici).


Zatim je popeo se na minber i održao značajnu i emotivnu hutbu u kojoj je kazao:

Šta je ljudima, pa ružno pričaju o dvojici prvaka Kurejša i dvojici muslimanskih uglednika? Ja s tim nemam ništa i čist sam od toga. A ko bude tako govorio ja ću ga kazniti. Tako mi Onog koji život daje i da sjeme niče njih vole samo iskreni i bogobojazni mu'mini, a preziru ih griješnici i najniži soj ljudi. S Poslanikom s.a.v.s. su slijedili misiju poslanstva u dobru i iskrenosti. Naređivali su dobro i odvraćali od nevaljalog puta, ali i kažnjavali. U svemu što su radili nisu odstupali od stava Poslanika s.a.v.s., niti je Poslanik s.a.v.s. postupao suprotno onom kako su oni smatrali da bi bilo najbolje i najispravnije. I Poslanik a.s. je volio ono što su oni volili. Poslanik a.s. je završio svoju misiju zadovoljan s njima, kao i ostali ljudi. Ebu Bekr je predvodio ljude na namazu u vrijeme bolesti Poslanika a.s., a kada je Poslanik a.s. umro ljudi su ga postavili za vođu (halifu) povjerivši mu ubiranje i podjelu zekjata jer su ta dva propisa neodvojiva. Prvi od Abdulmuttalibovih potomaka sam mu to spomenuo i odobrio. Bio je najljubazniji, najmilostiviji, najbogobojazniji i najstariji u islamu. Poslanik a.s. ga je usporedio sa Mikailom po ljubaznosi i milosrđu, a sa Ibrahimom a.s. u dobroti i odmjerenosti. Sve do smrti je hodio putem koji je trasirao Poslanik s.a.v.s.


Poslije njega, stvari (vlast) je preuzeo hazreti Omer r.a. Postavio je razne ljude na položaje, pa je bilo onih koji su mu to odobravali, ali i onih koji su mu to osporavali i prigovarali. Ja sam bio od onih koji su mu to odobravali. Hazreti Omer nije umro a da i oni koji su mu što prigovarali nisu priznali da je bio upravu. Vlast je vodio po obrazcu Poslanika s.a.v.s. i njegova prijatelja (Ebu Bekra r.a.). Pratio ih je u stopu kao što dijete prati majku. Tako mi Allaha, bio je najbolji od živih po društvenosti i suosjećajnosti. Mazluma (onog kome je nepravda nanesena) je pomagao protiv zalima (nepravednika). Njime je Allah uzdigao islam, a njegovu hidžru je učinio znamenitom! U srca vjernika je ulio ljubav prema njemu, a u srca munafika (dvoličnjaka ili licemjera) ulio je strah. Poslanik a.s. ga je usporedio sa Džibrilom po gordosti prema dušmanima, a sa Nuhom a.s. kao ljutog i bijesnog prema nevjernicima.


Ima li ko među vama poput njih?


Ne može ih se sustići ničim osim ljubavlju prema njima i slijeđenjem njihovih tragova i nasljeđa koje ostaviše.


Ko voli njih voli i mene, a ko mrzi njih mrzi i mene i ja sa takvim nemam ništa!


Da sam zbog toga poduzimao bilo kakve mjere ove pričalice bi žestoko kaznio.


Kome se nešto slično desi poslije ovoga dobit će kaznu za potvoru i lažan govor.


Neka se zna da su poslije Poslanika a.s. najbolji bili Ebu Bekr i Omer (r.a.), a mimo toga Allah zna gdje je dobro.

Ovo izrekoh i Allaha molim da oprosti i meni i vama!!!


(ovako je prenio Muhammed Jusuf el-Kandehlevi u svom djelu Život ashaba, 2./ 375. i 376.)


Preveo i obradio: Nazif ef. Garib

366 views

Recent Posts

See All
bottom of page