top of page

HIKAJA: Neću se ženiti sve dok se ne posavjetujem sa stotinu ljudi!

Prenosi se da je neki čovjek iz Benu Israila rekao:


“Neću se ženiti sve dok se ne posavjetujem sa stotinu ljudi”.


Potom se počeo savjetovati i posavjetovao se sa devedeset i devet ljudi. On tako odluči da stoti čovjek bude prva osoba koju susretne sutradan. Odluči da će postupiti kako mu ta osoba bude rekla. Pošto osvanu, taj izađe i prva osoba s kojom se susretnu bi luđak koji je jahao nekakvu motku. Kada vidje to, pokaja se, ali ne mogaše odustati od date riječi. Primače mu se, a luđak mu reče: “Čuvaj se mog konja da te ne opali”.


Čovjek ga upita: “Pridrži malo svog ata pa da te nešto priupitam”.


On zadrža malo svoju motku, pa mu ovaj čovjek reče: “Ja sam se zavjetovao Uzvišenom Allahu da ću se posavjetovati s prvim na kojeg naiđem. Ti si prvi koji je naišao. Ja se želim oženiti pa, ovaj, kako eto da se oženim?”


Luđak će na to: “Žena su tri vrste. Jedna je tvoja. Druga je protiv tebe, a treća je i tvoja i protiv tebe”. Potom će ponovo luđak: “Čuvaj se konja da te ne udari.” To reče i umače.


Čovjek veli da luđaka nije pitao o pojašnjenju toga. Nakon toga ga je ponovo susreo i obratio mu se: “O ti, de malo pridrži konja, pa da te upitam.” Potom mu se primakao i pitao ga: “Pojasni mi malo ono što mi reče, nisam te baš razumio.”


Na to će mu luđak: “Ona žena koja je tvoja jeste djevojka, nevina. Sva njezina ljubav i srce su tvoji. Ona ne poznaje nikog, izuzev tebe. Ona koja je protiv tebe je udovica s djetetom. Jede tvoj hljeb, a plače za bivšim mužem. Ona koja je i tvoja i protiv tebe je udovica bez djeteta. Ako budeš joj bolji od prvog, tvoja je. U suprotnom nije.” Luđak to izusti i ode.


Nakon nekog vremena ga ponovo čovjek susretnu, pa ga upita: “Šta ti je pa zboriš kao mudrac, a ponašaš se kao luđak?”


Odgovori mu riječima: “E ti, mene su Israelćani htjeli načinit kadijom, pa ja ih odbih. Potom počeše navaljivati na mene, pa se ja napravih budalom kako bih se izbavio od njih.”


(Ebu Lejs es-Semerkandi, Vrtovi spoznaje)


241 views

Recent Posts

See All
bottom of page