top of page

Onima koji traže dokaz a ne znaju šta traže!

Updated: May 23, 2022


Kaže imam Ibnu-l-Arebi el-Maliki: “Kada su se pojavili magarci koji traže direktan tekst za sve, malo i veliko, Allah, dž.š., im je zaklonio vrata upute i izašli su iz grupe onih koji se povode za selefom i bivaju upućeni.” (Ibnu-l-Arebi, ‘Aridatu-l-ahvezi šerhu suneni-t-tirmizi, 104/3 ) Ove žestoke riječi imama Ibnu-l-Arebija su o onima koji ne prihvataju osim direktan jasan dokaz za svaku stvar, odbacujući ostale argumente, i u stvarnosti, ukidaju dokazivanje uopštenim šerijatskim dokazima. Sjećam se da sam jednom komentarisao djelo Muhtesaru-l-ahdari iz malikijskog fikha pa je jedan od ovakvih ljudi ustao negodujući zbog pitanja koje se nije poklapalo sa njegovim shvatanjima, pa je viknuo: “Šta je dokaz za to? Daj mi dokaz!

Kada sam vidio da on, ustvari, ne traži dokaz u usulskom šerijatskom značenju dokaza, i da je ustvari od ovih na koje je imam Ibnu-l-Arebi mislio, rekao sam mu: Ti si tražio dokaz, mi smo na naučnom predavanju pa onda moramo da ti damo dokaz, ali, želim da te napomenem da onaj koji traži nešto treba da definiše šta je to što traži, pa nam, molim te, definiši šta je to dokaz? Pa ako budem znao dokaz ja ću ti spomenuti. Pa je rekao: “Dokaz je tekst!

Rekao sam mu: “Nije!”

Pa je rekao: “Dokaz su Kur’an i sunnet!”

Pa sam rekao: “Nije!”


Zatim sam mu rekao: “Dokaz je, kod učenjaka: “Ono sa čime se, ispravnim gledanjem u njega, dolazi do znanja o traženom predikatu.

Pa sam mu rekao: “Možeš li da mi objasniš ove riječi: - “sa čime se dolazi” - ili riječi: “ispravnim gledanjem”, - i koji su uslovi da bi nešto bilo ispravno gledanje, - i koja je osnova “gledanja”, i na šta se misli pod “traženim predikatom”? Kao da ga je munja pogodila nakon ovoga… Omladini se mora jasno reći: “Naučite nešto prije nego počnete da kritikujete! Naučite da razumijete dokaze pa ih onda tražite!

Šejh dr. Sejf El-Asri

178 views

Recent Posts

See All
bottom of page