top of page

Salavat na Allahovog pejgambera, a.s.

Updated: Oct 20, 2022


U mnogim predanjima koje dostižu stepen „tevatura“ , kako su to mnogi učenjaci potvrdili, se navodi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., kazao:


„Ko mi uputi jedan salavat, Allah njemu uputi deset.“


Nema potrebe da dužim navodeći veliki broj predanja u kojima se prenosi citirani hadis. Šta je to Allahov salavat kojeg upućuje Svojim robovima? Allahov salavat jeste oprost i milost. Ako to već znate, onda imajte na umu da, kada uputite jedan salavat Poslaniku, s.a.v.s., da Allah vama uputi deset, a što znači da vas mnogostrukom milošću obaspe i oprosti grijehe. Ta milost biva povodom da nam brige butu otklonjene i da nam bude olakšano.


Ahmed, Hakim, Bejheki, i neki drugi bilježe predanje koje se prenosi od Abdurrahmana b. Avfa, r.a., da je kazao: „Pratio sam Poslanika, s.a.v.s., jednom, pa je ušao u jednu bašču zasađenu palminim stablima. Vidio sam ga kako je učinio sedždu na tlu. Sedždu je toliko odluljio, da sam se pobojao da je preselio. Približio sam mu se, pogledao u njega, kada on podiže glavu i reče: - Šta je s tobom Abdurrahmane? – Allahov Poslaniče, položio si svoju glavu na tlo i zadržao se tako toliko dugo da sam se prepao pomislivši da si preselio. U sebi sam kazao: Nećeš nikad više od danas vidjeti Allahova Poslanika. Na to mi je odvratio: - Došao mi je izaslanik od moga Gospodara i kazao mi da će me obradovati. Allah poručuje da svaki onaj koji meni uputi jedan salavat, Allah će njemu uputiti deset. – „


Poslanik, s.a.v.s., je zbog toga stavio svoju mubarek glavu na golo tlo i učinio sedždu na kojoj se zadržao toliko dugo. Zašto? Nije se on obradovao što će se njemu upućivati salavati, već se obradovao nagradi za salavat. Danas se, međutim, mnogi muslimani poigravaju i olahko drže upućivanje salavata Allahovome Poslaniku, s.a.v.s. Zašto se on u tolikoj mjeri obradovao? Nije li se on od silne radosti obreo u toj bašči i učinio sedždu na prašini, na kojoj se veoma dugo zadržao?


(Šejh Muhammed S. Ramadan el-Buti, rahmetullahi alejhi)


Priredio: Dženan Hasić

418 views

Recent Posts

See All
bottom of page