top of page

Pjesme derviša Selima Đulevija, r.a.


Poezija sarajevskog derviša Selima Đuvelije, kadesallahu ruhahu:


Đulevija - Selim Đulevi


Bio je mrtav, mrtvac bez premca

u duši je njegovoj nestalo nefsa

u potrazi za nurom Džanana

izgubio je sebe samoga

Sad ga vide po gradu

tu i tamo

sufija pisac luđak

šanuo jedan svojoj

dragoj

Klanjao je sa mnom

drugi veli

hukće u namazu ko

vlak bezbeli

Ponekad neko u haustoru

slušne mu sjenu

fiknu tespiha svjetlost

u trenu

zažubori zvuk petoga mekama

duša je njegova

nefsi radija

Umro je, Gani, u tvoju

slavu, ahiret postala

svaka mu staza

u zikru vazdan

na obronku grada

u ašku za voljenim

Allahom strada.


Đul miriše - Selim Đuveli


Allah Huu, Allah Huu, Allah Huu

fikr se sa zikrom sjedini

Ja Rabbi, Ja Rabbi, Ja Rabbi

duša se nefsom okameni

Od Kosova i uskih sokaka

do Saraj'va i siratul ćuprije

u srcu bejt zapišem

u džanu gazel porodim

kaldrmu kockama potvrdim

La illah illallah

La illah illallah

Dok pišem đul umjetni

zamiriše, Allah ruhom

i plastiku osevdiše

Allah ruhom

mene kutariše

Kadir Gejlani!

Kadir Gejlani!


Sabah đulistan - Selim Đuveli


Šeher više nije tako pust

Sarajevo više nije sivo

sa Ahmedom, bratom i evlijom

sabah u divanu prođe cio

Smog i magla pritisli kotlinu

crna brda oko grada bdiju

minareti kao čačkalice

drže nebo i Božije lice

Vas' dunjaluk ogrezo u tuzi

insan se samo sa svojim mobitelom druži

no to ne dotiče Ahmeda i mene

mi kao dživdžani pojemo za sebe

Ej vala još sutra kahvu ćemo piti

badem kolač poješćemo bićemo mi siti

daće Allah da nam Ahmed opet dobro dođe

do tad Selim zikrullahom čuvaće se zloće.


Štirkani mihrab - Selim Đuveli


Sagradio je tekiju

u svome srcu

u mihrabu savile

gnijezdo ptice

kad klanja

pa glavom

poljubi beton

zapjevaju vrapci i grlice

Tarikat njegov je

čista ljubav

ne voli usule

niti titule

Ne voli stegu

niti kontrolu

jer toga nema

u Uzvišenom Bogu

Slobodni derviš

bijeli monah, u životu

jedino Allaha ima

kada ga sretneš sinko na putu

prouči mu Knjigu

neka zazveči Ajetul-Kursija.


(Priredio: Srđan Sekulić)


90 views

Recent Posts

See All
bottom of page