top of page

Odgojio me je moj Gospodar i uljepšao mi odgoj

Updated: Mar 1, 2023


Od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, se prenosi da je kazao: „Odgojio me je moj Gospodar i uljepšao mi odgoj.“ (Es-Sujuti, El-Džami'u 's-sagir, br. 310)


Edeb predstavlja uljepšavanje i odgajanje i vanjštine i nutrine. Kada rob uljepša svoju vanjštinu i svoju nutrinu, tada će postati sufija koji je edebli i lijepog ponašanja.


Ko bude svoj nefs primoravao na slijeđenje sunneta, tome će Uzvišeni Allah prosvijetliti srce svjetlom spoznaje. Nema časnijeg mekama ili postaje od povođenja za Allahovim Miljenikom, sallallahu alejhi ve sellem, po pitanju onoga što je naredio, zabranio, slijeđenja njegova ahlaka i usvajanja njegovog edeba u govoru, djelima, namjerama i vjerovanju.


Odnos između Uzvišenog Allaha i roba se općenito sastoji od tri dijela: traženje pomoći, trud i edeb.


Na robu je da traži pomoć, a na Uzvišenom Allahu je da mu pomogne i da ga podrži u tevbi. Na robu je da se trudi, a na Uzvišenom Allahu je da podari podršku i uspjeh. Na robu je da se drži edeba, a na Uzvišenom Allahu je da dadne počast tom robu.


Onaj ko bude usvojio edeb pobožnih i dobrih robova, taj će postići počasti. Ko bude usvojio edeb evlija, taj će doći u božansku blizinu. Ko bude usvojio edeb iskrenih i odanih robova, taj će postići osvjedočenje ili mušahedu. Ko bude usvojio edeb vjerovjesnika, taj će postići prisnost s Njim i posebnu pažnju. Ko pak bude lišen edeba, taj će ostati lišen svakog dobra.


Onaj koji ne bude zadovoljan onim što mu šejhovi budu naređivali i metodama njihova odgoja, taj se neće moći samostalno preodgojiti putem Kur'ana i sunneta.


Imam Gazali, Savjeti sufijama


Priredio: Dženan Hasić

43 views

Recent Posts

See All
bottom of page