top of page

Isra i Miradž i moj namaz


Večeras povodom mubarek noći Lejletul Mi'radž govorimo oodlikama i vrijednosti koju mi kao ummeta Muhammeda s.a.v.s., imamo. U godini “Godini žalosti-Amu-l-huzn” u kojoj su mu preselila dva glavna ljudska oslonca, supruga Hatidža, r.a., i amidža Ebu Talib, u razmaku od 50-tak dana, zatim događa se napad stanovnika Taifa, Ebu Leheb amidža Muhammeda, s.a.v.s., mu je sa svojom ženom lično činio razne spletke bacajući trnje i otpad na put kojim je Poslanik, s.a.v.s., išao, mušrici su ga imali namjeru ubiti nekoliko puta, na njegov vrat su bacali unutrinu zaklane ovce i sl.. događa se Isra’ i Mi’radž, koji se zbio 621 godine, koji mu je ublažio svu bol, i dao novu snagu.


POČASTI MI'RADŽA


"Uzvišen neka je Onaj Koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Mesdžid-Harama u Mesdžid-Aksa, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. - On, uistinu, sve čuje i sve vidi" (Isra, 1)


- Namaz kojeg je Muhammed s.a.v.s. obavio u Kudsu imemeći svim poslanicima je jedan veličanstven uvod u kanije naređenje namaza. Namaz je jedini farz koji je Poslaniku s.a.v.s. naređen u kosmosu, ta počast je data samo njemu i nama kao njegovom ummetu i nijednom drugom ummetu.


NAMAZ U MIRADŽU


Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao: „Allah je mojim sljedbenicima odredio dnevno pedeset namaza. Ja sam se s tim povratio i kada sam naišao pokraj Musaa, on mi reče: "Šta ti je Allah odredio za tvoje sljedbenike?" - Odredio je 50 namaza - odgovorio sam. - Vrati se svome Gospodaru! - reče Musa – jer tvoji sljedbenici neće moći to izdržati. Potom sam se vratio i Allah je smanjio jedan dio. Potom sam se vratio do Musaa i rekao: "Smanjio mi je jedan dio." - Vrati se opet svome Allahu! - rekao je on – jer tvoji sljedbenici neće moći to snositi. Vratio sam se (Allahu) i on mije snizio opet jedan dio. Potom se vratim njemu (Musau), a on mi reče: "Vrati se svome Gospodaru, pošto tvoji sljedbenjci neće moći to snositi!" Tada sam Mu se vratio i On mi reče: "Njih je pet, a računa se pedeset, jer se riječ kod mene ne mijenja." (Buhari)


"Poslanik s.a.v.s. je, prema predaji Ebu Hurejra, rekao: “Kad sam stupio u 'Arš, htio sam izuti svoju obuću. Tada sam čuo glas od Allaha: 'Ne skidaj obuću! Arš i Kursijj su počašćeni pod tvojom obućom'. Rekoh: Moj Rabbe (Stvoritelju i Uzdržavatelju), mom bratu Musau Si rekao: 'Skini obuću svoju, ti si u svetoj dolini Tuva!' Uzvišeni odgovori: 'Približi mi se, Ebu-l-Kasime! U Mene - Musa nije kao ti. Da, Musa je razgovarao sa Mnom, ali ti si Moj miljenik. Musa je tražio da Me vidi. Rekao Sam mu: Nećeš Me vidjeti prije nego Moj miljenik.' Zatim čuh glas iznad sebe: 'Ja dižem hidžab koji je između Mene i tebe!' Kad Allah podize hidžab, rekoh u zanosu: Moj Odgajatelju:

Et-tehijatu lillahi ve-s-salavatu ve-t-tajjibatu! – Najljepsi selami Allahu i postovanje i sva dobra djela!


Es-selamu alejke, ejjuhe-n-nebijju, ve rahmetullahi ve berekatuhu! - I tebi selam, vjerovjesniče, i Allahova milosti blagoslovi, rece Uzvišeni Allah.

Ja dodadoh: Es-selamu alejna ve ala ibadillahi-s-salihin! -Selam svima nama i svim dobrim robovima Allahovim.


A Džibril, alejhi-s-selam, uzdahnu: Ešhedu en la ilahe illelah, ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu! - Svjedočim da je samo Allah - Bog, i da je Muhammed Njegov rob iPoslanik...“ (Tefdziru-tefsnim fi kalbin selim)


NAMAZ JE SVJETLO, SVAKOVRSNI SPAS I DOKAZ IMANA JEDNOG VJERNIKA


Abdullah ibn Omer r.a. prenosi da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: "Ko ga redovno obavlja, biće mu. svjetlo, spas i dokaz na Sudnjem danu, a ko ga ne bude redovno obavljao neće imati svjetla, spasa, niti dokaza i na Sudnjem danu će biti u društvu Karuna, Faraona, Hammana i Ubejja ibn Halefa". (Ahmed)


1. Podsticaj na što češće obavljanje namaza, jer namaz je svjetlo koje muslimanu osvjetljava puteve spasa u životu, namaz je štit od razvrata i zla, namaz usmjerava na pravi put i odvraća od puta propasti, namaz je svjetlo srca i njime se čovjek čisti od grijeha.


2. Ibn Kajjim kaže: "Koga vlast odvrati od namaza, biće proživljen uz Faraona, dok će uz Karuna biti onaj koga je imetak spriječavao da obavlja namaz,. Onaj koga su čast i položaj odvraćali od namaza biće u društvu Hammana, a ako je u pitanju trgovina, onda će biti uz Ubejja ibn Halefa".


NAMAZOM JE NEOPISIVO POČAŠĆEN UMMET


Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Kada bi ljudi znali šta sve imaju za učenje ezana i klanjanje u prvom redu džemata, i kada bi imali mogućnost da dođu do toga samo bacanjem kocke, oni bi je bacali; kada bi znali za vrijednost klanjanja namaza općenito, utrkivali bi se za njim, a kada bi znali šta sve imaju u jaciji i sabah u, išli bi na njih pa makar pužući."' (Buhari)


Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Namaz čovjeka obavljen u džematu vrednuje se više nego namaz obavljen u kući i dućanu za 25 puta, i to kada se uzme abdest kako treba, potom ode u džamiju samo radi namaza, a ne radi nečeg drugog, on neće koraknuti nijednog koraka, a da mu se ne podigne vrijednost za jedan stepen više i ne skine s njega još jedan manji grijeh. Kada on klanja, meleki neprestano mole oprost za njega dok se nalazi na mjestu gdje je klanjao govoreći: 'Allahu, spasi ga! AJiahu, smiluj mu se!' A smatra se da je svako od vas u namazu dok iščekuje klanjanje." (Buhari)


-čovjek može biti vredniji od meleka i svojim dobrim radom steći njihovu naklonost da se za njega zauzimaju, kao što je Muhammed s.a.v.s. na Mi’radžu bio bolji od Džibrila a.s.


Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Ko želi da boravi u središtu dženneta, neka se ne odvaja od namaza u džematu.“ (Tirmizi)


Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Čovjek je najbliži Gospodaru kad je na sedždi, i zato tada puno dova činite.” (Nesai)


NAMAZ JE NAJLJEPŠI VID POKORNOSTI ALLAHU DŽ.Š.


“Kazuj Knjigu koja ti se objavljuje i obavljaj namaz, jer namaz, zaista, odvraća od razvrata i od svega što je ružno; obavljanje namaza je najveća poslušnost! A Allah zna šta radite“. (Ankebut, 45.)


Prenosi Bilal ibn Rebbah r.a., da je Allahov Poslanik s.a.v.s., rekao: „Klanjajte noćni namaz, jer je to praksa dobrih ljudi prije vas, i to je način približavanja Allahu, čišćenje od grijeha, sprečavanje od griješenja i način uadaljavanja bolesti od tijela“. (Hakim-sahih)


Allahov Poslanik s.a.v.s., je rekao: „Kada neko od vas klanja, on uistinu razagovara sa svojim Gospodarem i melekom s njegove desne strane.“ (Buhari)


NAMAZ JE SVEOBUHVATNA POMOĆ ALLAHOVA DŽ.Š.


„Pomozite sebi strpljenjem i molitvom, a to je, zaista, teško, osim poslušnima“.

(Bekare, 45)


Navodi se od Ebu-Hurejrea, r.a., da je Allahov

Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Smjenjuju se kod vas meleki noći i meleki dana i sastaju se na sabahu i na ikindiji namazu, a onda se uzdižu od vas, pa ih pita njihov Gospodar - a On zna sve o vama : „Kako ste ostavili Moje robove?“ Odgovorit će: „Došli smo im a oni su klanjali i napustili smo ih a oni su klanjali“. (Buhari, Muslim)


Džuma. “Sandžak Džamija” Kadrija ef. Murić.

26. Redžeb. 1444h./17. Februar 2023.g.

112 views
bottom of page