top of page

Edeb ja Hū


Hazreti Alija i Abbas r.a. izun traže da uđu kod Poslanika s.a.v.s.


Imami Tajalisi, Tirmizija, Er-Revejani, El-Begavi, Taberani i El-Hakim su zabilježili predaju koju je prenio Usame ibnu Zejd r.a. kazavši:


Sjedio sam (kod ulaznih vrata Poslanika s.a.v.s.) kada su došli hazreti Alija i Abbas r.a. i rekli:


Zatraži izun od Allahova poslanika s.a.v.s. da uđemo kod njega!


Ja sam rekao (Usame ibnu Zejd r.a.): O Allahov poslaniče, Alija i Abbas traže izun da uđu kod tebe?!


A znaš li što su došli? – upita Poslanik s.a.v.s.


Rekao sam da ne znam!


Vjerovjesnik s.a.v.s. je rekao: Ali ja znam! Dozvoli im, neka uđu!


Ušli su i kazali: O Allahov poslaniče, došli smo da te pitamo ko ti je od tvojih sljedbenika (اهلك) najdraži!?


Fatima, kćerka Muhammedova, Allah bio zadovoljan sa njom!


Nismo došli da te pitamo o tvojoj porodici (اهلك) – (na oba mjesta je upotrijebljen isti izraz اهلك a misli se na dva različita značenja)!


Tada je Allahov poslanik s.a.v.s. rekao:


Od ljudi mi je najdraži onaj koga je Allah obasuo Svojim blagodatima i kome sam ja dobro učinio, a to je Usame ibnu Zejd.


A ko onda? – upitaše hazreti Alija i Abbas r.a.


Alija ibnu Ebi Talib! – odgovori Allahov poslanik s.a.v.s.


A Abbas r.a. tada reče: A amidžu si ostavio za kraj (ili stavio na zadnje mjesto)?!


Alija je prija tebe hidžru učinio! – reče Allahov poslanik s.a.v.s.


(Ovako je prenio Muhammed Jusuf el-Kandehlevi u svom djelu Život ashaba, 2/419., priredio: Nazif ef. Garib)

112 views
bottom of page